Učna tema in učna situacija
od načrtovanja do ocenjevanja

- Objavljeno
- avgust 2010
- Avtor(ji)
- Vladimir Milekšič
- Področje
- poklicno in strokovno izobraževanje
- Uporaba
- za učitelje v poklicnem in strokovnem izobraževanju
- Ključne besede
- načrtovanje učne teme, načrtovanje učne situacije, oblikovanje preizkusa, določanje minimalnih standardov, ocenjevanje
Gradivo Učna tema in učna situacija – od načrtovanja do ocenjevanja je nastalo iz potrebe učiteljev v novih programih poklicnega in strokovnega izobraževanja po pedagoškem znanju, s katerim bodo lahko načrtovali in izvajali pouk tako, da bodo podprli razvoj kompetenc pri dijakih. Ocenjevanje je tesno povezano s procesom načrtovanja, saj je treba oceniti, v kakšni meri so dijaki dosegli cilje, ki smo jih predhodno v učni pripravi načrtovali. V gradivu je predstavljen celotni krog, in sicer od načrtovanja ciljev na različnih taksonomskih ravneh, prek oblikovanja nalog za preverjanje in ocenjevanje načrtovanih ciljev do oblikovanja preizkusa znanja s točkovnikom za ocene. K sodelovanju smo pritegnili nekaj učiteljev, ki so opisano metodologijo uporabili pri načrtovanju učnega procesa od ciljev do preizkusa znanja, načrtovano preizkusili v razredu in o svoji izkušnji zapisali komentar oz. refleksijo. Naslonili smo se na kriterijsko ocenjevanje, kjer so kriteriji za posamezno oceno v naprej določeni, ne glede na dosežek skupine, ki ji pripada posameznik, saj dosežka skupine ob določanju kriterijev še ne poznamo.