Izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev

Na Centru RS za poklicno izobraževanje se zavedamo, da je ključnega pomena tudi izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, s poudarkom na samih izvajalcih izobraževanja v šolah, to so učitelji in mentorji ter organizatorji praktičnega usposabljanja. Izobraževanje in usposabljanje izvajamo v različnih oblikah: seminarjih v živo in na daljavo, delavnicah, tematskih in drugih konferencah, izmenjavah in drugo.

Programi izobraževanja in usposabljanja so objavljeni v Katalogu programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju (KATIS) v različnih programskih sklopih. Katalog olajša delo pri izbiri izobraževanj oz. usposabljanj.

V njem so objavljeni programi izobraževanj in usposabljanj, hkrati pa strokovni delavci in ravnatelji najdejo tudi podatke o vseh izobraževanjih, ki so se jih udeležili in so bila objavljena v katalogu. V KATIS se za ogled vsebin oziroma objavljenih usposabljanj, lahko vstopa prosto, za prijave in vse informacije v povezavi s konkretnim seminarjem, pa se vstopa z davčno številko in geslom.

Ravnatelje in strokovne delavce šol sprotno obveščamo o ponudbi in terminih izvajanja programov v organizaciji CPI.

Na udeležbo v programih izobraževanja in usposabljanja se prijavite na portalu KATIS na povezavi https://paka3.mss.edus.si/Katis/Uvodna.aspx .

Po opravljenih obveznostih si boste lahko sami natisnili potrdilo o udeležbi.

V primeru težav pri uporabi portala se lahko obrnete na kontaktno osebo na MIZŠ, go. Vido Trilar, tel. 01 400 52 33 ali elektronski naslov: katis.mizs@gov.si.

Programe Centra najdete v KATISU v naslednjih programskih sklopih:

Plakat s sivim ozadjem, na levi strani risba mlade osebe, ki hodi po drevesnih štorih.10. oktobra 2024 je bil na CPI organiziran posvet o vključevanju dijakov iz drugih jezikovnih in kulturnih okolij v poklicno in strokovno izobraževanje (PSI). Iz podatkov izhaja, da je v programe PSI vpisano veliko dijakov iz drugih jezikovnih in kulturnih okolij, njihovo število narašča, tako da je bil namen posveta osvetliti težave z njihovim vključevanjem v vzgojno-izobraževalni proces. Poleg tega pa tudi okrepiti razumevanje vloge jezika pri učenju in položaja, v kateri se znajdejo dijaki, ki slabo ali ne razumejo učnega jezika, ter opremiti strokovne delavce za izvajanje jezikovno občutljivega poučevanja, pri katerem upoštevamo, da dijaki prihajajo iz različnih jezikovnih in kulturnih okolij, ter tako spodbujamo vključenost ter socialno pravičnost za vse dijake.

Na posvetu so se zvrstili številni prispevki:

V uvodnem nagovoru je direktor CPI mag. Gregor Mohorčič poudaril pomen celostne podpore pri vključevanju dijakov priseljencev v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Njihovo število v srednjih poklicnih in strokovnih šolah je namreč kar petkrat večje v primerjavi z gimnazijami.

Bronka Straus (MVI) je izpostavila, da je vsak učitelj tudi učitelj slovenskega jezika, ter poudarila pomen jezikovno občutljivega poučevanja.

Dr. Marina Lukšič Hacin je opozorila na sociološke vidike razumevanja dinamike v razredih in poudarila, da šola ne more biti edina inštitucija za integracijo dijakov – ključna je širša povezava deležnikov v lokalnem okolju.

Dr. Katica Pevec Semec je predstavila nova izhodišča za Smernice za vključevanje otrok, učencev in dijakov iz drugih jezikovnih in kulturnih okolij ter poudarila pomen mreženja šol, učiteljev in lokalnih skupnosti.

Predstavljene so bile dobre prakse iz OŠ Livada Ljubljana, Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana, Biotehniškega centra Ljubljana in Strokovne šole tehniških strok Šiška, kjer so pripravili kartice z izzivi za šolske time, ki spodbujajo razmišljanje o delu z dijaki iz drugih jezikovnih in kulturnih okolij.

Posnetek posveta

Gradiva:


V tem sklopu izvajamo usposabljanja za nadgradnjo pedagoških in strokovnih znanj strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Veliko strokovnih delavcev je že vključenih v projektne programe (ESS), ki so namenjeni implementaciji novih pedagoških praks in se izvajajo v skladu s predpisi, ki urejajo porabo sredstev evropske kohezijske politike. Ta del kataloga se po potrebi sproti dopolnjuje.


V okviru teme CPI  Študijske skupine  so objavljeni programi za učitelje in druge strokovne delavce namenjenih pridobivanju novih kompetenc v stroki za posamezna strokovna področja, kakovostno načrtovanje in izvajanje pedagoškega procesa, šolskega kurikula, preverjanje in ocenjevanje znanja, uvajanje sodobnih pedagoških pristopov, za načrtovanje in izvedbo praktičnega usposabljanja v šolski in vajeniški obliki izobraževanja, izvajanje mentorstva dijakom na PUD ter za delo z dijaki s posebnimi potrebami. Prostor namenjamo tudi izmenjavi izkušenj, predstavitvi in izmenjavi dobrih praks med šolami in pripravam učiteljev na državna tekmovanja dijakov na strokovnih področjih ter za sodelovalno delov v spletnih učilnicah. Sestavni del delovanja študijskih skupin so tudi strokovne ekskurzije.

Tema CPI Druge mreže je namenjena programom izobraževanja in usposabljanja razvitim v okviru sodelovanja Centra v domačih in tujih projektih in diseminaciji rezultatov teh projektov.


V tem programskem sklopu so objavljeni programi profesionalnega usposabljanja, kateri so izbrani in objavljeni na osnovi javnega razpisa Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Namenjeni so strokovnemu in disciplinarnemu razvoju posameznega strokovnega delavca. Sofinancirani so s strani ministrstva. Usposabljanja so namenjena vsem zaposlenim v vzgoji in izobraževanju s poudarkom na učiteljih strokovnih modulov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju.


Gradiva tretjega letnega posveta za svetovalne in vodstvene delavce v poklicnem in strokovnem izobraževanju Vključujoča šola, 26. oktober 2023, Ljubljana.

  1. Uvodna predstavitev, Simona Knavs, CPI
  2. Inkluzija skozi perspektivo pravičnosti, dr. Katja Jeznik, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
  3. Rezultati raziskave Inkluzija v poklicnem in strokovnem izobraževanju, Barbara Bauman in Simona Knavs, CPI
  4. Socialno-čustvene kompetence in prepoznavanje različnosti strokovnih delavk_cev, doc. dr. Ana Kozina in dr. Klaudija Šterman Ivančič, Pedagoški inštitut
  5. Individualizacija – primer s Finske, Maja Klančič, Srednja zdravstvena šola Ljubljana
  6. Aktivna vloga pedagoških delavk, delavcev pri vključevanju priseljenih otrok in mladostnikov, dr. Marijanca Ajša Vižintin, SAZU
  7. Kako umetnost mladostnike angažira za svet in jih obrača k svetu, Darja Štirn, Zavod Petida

Poročilo raziskave Inkluzija v poklicnem in strokovnem izobraževanju.

Ključna sporočila posveta (video):

Ključna sporočila posveta za svetovalne in vodstvene delavce v PSI Vključujoča šola (video)

 


Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje