Mapa učnih dosežkov - priročnik za učitelje
dopolnjen
- Objavljeno
- 2009
- Avtor(ji)
- Darja Mavrin, Polonca Leskovar Mesarič, Nataša Tekavec, Helena Marolt, Monja Sobočan, Špela Pogačnik Nose, Danuša Škapin, Jelka Čop, Breda Zupanc, Barbara Kunčič, Vida Lončarič, Suzana Obradovič, Tatjana Patafta, Igor Leban, Janko Marinč, Jasna Vesel
- Področje
- elektrotehnika in računalništvo, ekonomska, trgovska in upravno-administrativna dejavnost, frizerske storitve, geomehanika in rudarstvo, gostinstvo in turizem, gospodinjske storitve, gradbeništvo in geodezija, lesarstvo in tapetništvo, kemija, kmetijstvo, mehatronika, oblikovanje in fotografija, predšolska vzgoja, promet in zveze, steklarstvo in optika, strojništvo in metalurgija, tekstil in usnje, tiskarstvo in mediji, varovanje okolja, veterina, zdravstvo, farmacija in kozmetika, živilstvo, izobraževanje dijakov s posebnimi potrebami, karierno svetovanje, poklicno in strokovno izobraževanje
- Uporaba
- za vse učitelje v poklicnem in strokovnem izobraževanju
- Ključne besede
- življenjepis, učni dosežki, učni cilji, kompetence, ključne kompetence, poklicne kompetence, neformalno pridobljeno znanje, mapa, mapi
Pravilnik o ocenjevanju znanja v poklicnem in srednjem strokovnem izobraževanju (Ur. l. RS št. 78/2007 in 8/2008, v nadaljevanju Pravilnik) pravi, da dijak ob vpisu v srednjo šolo prične voditi mapo učnih dosežkov, v kateri zbira dokazila, potrebna za priznavanje znanja, ki ga pridobi s formalnim ali neformalnim izobraževanjem oziroma z delovnimi izkušnjami, ter druge dokumente v zvezi s formalnim in neformalnim izobraževanjem. Iz tega izhaja, da je glavni namen mape učnih dosežkov zbiranje dokumentov za priznavanje formalno in neformalno pridobljenega znanja vključno z delovnimi izkušnjami. Hkrati se dijaki navajajo na samostojno oblikovanje mape, kar jim bo v življenju v pomoč pri dokumentiranju izobraževalnih in delovnih uspehov, pri iskanju zaposlitve ali pri nadaljevanju svoje izobraževalne poti. Na Centru RS za poklicno izobraževanje smo v želji, da bi pomagali pri uvajanju novosti v prakso v sodelovanju s šolami pripravili možen primer, kako se lotiti uvajanja mape učnih dosežkov v prakso.