Inkluzija in inkluzivnost
Model nudenja pomoči učiteljem pri delu z dijaki s posebnimi potrebami, ki so integrirani v redne oddelke
- Objavljeno
- avgust 2010
- Avtor(ji)
- dr. Dušan Rutar, Jelka Drobne, Tatjana Patafta, Alenka Levec, Marija Jeraša, Irena Korene, Irena Praznik
- Področje
- izobraževanje dijakov s posebnimi potrebami
- Uporaba
- za vse učitelje, ki delajo z dijaki s posebnimi ptrebami, ki so integrirani v redne oddelke
- Ključne besede
- posebne potrebe, otroci s posebnimi potrebami, integracija, individualizirani program, gluhi, naglušni, slepi, slabovidni, gibalno ovirani, primanjkljaj na posameznih področjih
Opis: Temeljni dokumenti Evropske unije, ki govorijo o vključevanju otrok s posebnimi potrebami, ne izhajajo iz spoznanja o nujnosti takega delovanja samo zaradi otrok in njihovih staršev, temveč se sklicujejo na širše družbene projekte, kar je zelo pomembno. Razvijanje odprte družbe (inclusive society) zato ne pomeni samo preseljevanja otrok s posebnimi potrebami iz posebnih ustanov v običajna šolska okolja, temveč pomeni tudi spreminjanje družbenega polja. To ni statična posoda, ki naj vase sprejme še nekatere posameznike in posameznice s posebnimi potrebami, ki doslej niso imeli te sreče, da bi živeli v srcu družbe, ampak je dinamično polje, ki se spreminja, same spremembe pa ne potekajo naravno ali spontano, temveč se je treba zanje potruditi.