Inkluzija in inkluzivnost

Model nudenja pomoči učiteljem pri delu z dijaki s posebnimi potrebami, ki so integrirani v redne oddelke

Izdano
avgust 2010
Avtor(ji)
dr. Dušan Rutar, Jelka Drobne, Tatjana Patafta, Alenka Levec, Marija Jeraša, Irena Korene, Irena Praznik
Področje
izobraževanje dijakov s posebnimi potrebami
Uporaba
za vse učitelje, ki delajo z dijaki s posebnimi ptrebami, ki so integrirani v redne oddelke
Ključne besede
posebne potrebe, otroci s posebnimi potrebami, integracija, individualizirani program, gluhi, naglušni, slepi, slabovidni, gibalno ovirani, primanjkljaj na posameznih področjih

Opis: Temeljni dokumenti Evropske unije, ki govorijo o vključevanju otrok s posebnimi potrebami, ne izhajajo iz spoznanja o nujnosti takega delovanja samo zaradi otrok in njihovih staršev, temveč se sklicujejo na širše družbene projekte, kar je zelo pomembno. Razvijanje odprte družbe (inclusive society) zato ne pomeni samo preseljevanja otrok s posebnimi potrebami iz posebnih ustanov v običajna šolska okolja, temveč pomeni tudi spreminjanje družbenega polja. To ni statična posoda, ki naj vase sprejme še nekatere posameznike in posameznice s posebnimi potrebami, ki doslej niso imeli te sreče, da bi živeli v srcu družbe, ampak je dinamično polje, ki se spreminja, same spremembe pa ne potekajo naravno ali spontano, temveč se je treba zanje potruditi.

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje