Zasedanje sveta ministrov za izobraževanje
29. in 30. novembra se je v Bruslju sestal svet ministrov za izobraževanje, ki mu predseduje ministrica za izobraževanje, znanost in šport prof. dr. Simona Kustec. Sprejeli so novo resolucijo o Evropski strategiji za izobraževanje odraslih 2030, nov Strateški okvir za evropski izobraževalni prostor, Priporočila o kombiniranem učenju in resolucijo Sveta o delovnem načrtu za strategijo EU za mlade.
Nova resolucija o Evropski strategiji za izobraževanje odraslih 2030 postavlja temelje za bolj uspešno in vključujočo ter pravičnejšo Evropo prihodnosti. K vsebini in sprejetju resolucije je pomembno prispevala septembrska tematska konferenca slovenskega predsedstva na temo izobraževanja odraslih (Adult Learning and Education – The Resilient Response to Future Challenges. Paving the Way to CONFINTEA VII in 2022). Na njej so udeleženci soustvarjali deklaracijo o prihodnosti učenja in izobraževanja odraslih (Declaration on Adult Learning and Education by 2030 in European Union). Ta upošteva priporočila in strokovne zaveze za spodbuditev vseživljenjskega učenja, ki bo omogočalo prilagodljivo in personalizirano učno pot.
Ministri pa so sprejeli tudi nov Strateški okvir, ki bo služil kot podlaga za evropski izobraževalni prostor. V njem so opredelili model upravljanja, ki so ga oblikovali na podlagi preteklih izkušenj.
S priporočili o kombiniranem učenju, so se ministri odzvali na pandemijo in opredelili ukrepe za bolj odporne izobraževalne sisteme. Opredelili so tako kratkoročne ukrepe, ki so neposreden odgovor na krizo, in več dolgoročnejših ukrepov, ki so usmerjeni v okrepitev izobraževalnih sistemov za odporno in uspešno Evropo prihodnosti. Slovensko predsedstvo je namreč že na začetku predsedovanja organiziralo tematsko konferenco na temo kombiniranega učenja, na kateri je bilo predstavljenih več kot 75 odličnih praks iz različnih držav članic s poudarkom na šoli v naravi. Hkrati pa so ukrepi odgovor na vse izzive, ki so jih zaznali na osrednji konferenci predsedovanja o šoli prihodnosti v novembru. Takrat je stroka dala jasno sporočilo, da so digitalna znanja, usposobljenosti in veščine nujni, a jih je treba primerno umestiti v izobraževalne sisteme in da moramo vzpostaviti ustrezne zaščitne ukrepe za obvladovanje njegovih omejitev.
Ministri so sprejeli tudi resolucijo Sveta o delovnem načrtu za strategijo EU za mlade (2022–2024), ki vsebuje prednostne naloge in ukrepe, ki jih prihodnja tria predsedstev nameravata izvesti v obdobju 2022–2024. Poleg tega pa tudi sklepe o varovanju in ustvarjanju državljanskih prostorov za mlade, ki omogočajo smiselno soudeležbo mladih.
Ob koncu so se ministri seznanili s skupno izjavo vseh držav članic za izobraževanje glede pravic žensk do izobraževanja v Afganistanu in pozvali afganistanske oblasti, da afganistanskim ženskam in dekletom zagotovijo pravico do izobraževanja na vseh ravneh izobraževanja.
Celotno novico si lahko preberete tukaj.