Priporočila za načrtovanje in izvedbo odprtega kurikula v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja
- Objavljeno
- avgust 2010
- Avtor(ji)
- Igor Leban, Helena Žnidarič, Marija Šibanc
- Področje
- poklicno in strokovno izobraževanje
- Uporaba
- za strokovne delavce v poklicnem in strokovnem izobraževanju
- Ključne besede
- odprti kurikul, katalog znanja, modul odprtega kurikula
Opis: Odprti del izobraževalnih programov, ki mu na kratko pravimo odprti kurikul, je novost v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Šolam omogoča sooblikovanje dela izobraževalnega programa in prilagajanje potrebam okolja in socialnih partnerjev, kar bistveno prispeva h krepitvi njihove avtonomije. Obenem pa jim nalaga tudi veliko odgovornost za poklicno oziroma strokovno usposobljenost dijakov, ko ti zaključijo izobraževanje. Delo s šolskimi kolektivi pri uvajanju novih in prenovljenih izobraževalnih programov je sprožilo mnogo vprašanj o oblikovanju in izvedbi odprtega kurikula. Tako se je pojavila potreba po pripravi priporočil, ki bodo usmerjala delo vodstev šol in nudila pomoč učiteljem, ki se ukvarjajo z načrtovanjem in izvedbo odprtega kurikula. V publikaciji, ki je pred vami, je opisan potek načrtovanja, oblikovanja, potrditve, objave in zagotavljanja kakovosti odprtega kurikula. Vsebina je obogatena z nasveti in izkušnjami, ki smo jih svetovalci Centra RS za poklicno izobraževanje pridobili pri razvojnem delu s programskimi učiteljskimi zbori na šolah, ob spremljanju in proučevanju uvajanja izobraževalnih programov z odprtim kurikulom ter na strokovnih posvetih o tej problematiki.