Trajnostni razvoj

Trajnostni razvoj je širok in celovit koncept, ki vključuje medsebojno povezana okoljska, gospodarska in socialna vprašanja. Cilj vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR) je, da se ključne vsebine, ob upoštevanju osnovnih načel trajnostnega razvoja, vključujejo in posredujejo v luči odgovornega ravnanja sedanjih generacij ne da bi ogrozili zadovoljevanje potreb prihodnjih generacij.

Center RS za poklicno izobraževanje zagotavlja vključevanje in izvajanje ciljev in vsebin VITR v poklicnem in strokovnem izobraževanju na različnih področjih:

  1. umeščenost vsebin trajnostnega razvoja v poklicne standarde;
  2. vključenost vsebin trajnostnega razvoja v programe poklicnega in strokovnega izobraževanja;
  3. razvoj učnih gradiv v podporo izobraževanju za trajnostni razvoj;
  4. svetovanje in predlaganje ukrepov za izboljšanje uresničevanja ciljev VITR.

V projektih Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju ter LIFE IP Care4Climate smo razvijali sledeče aktivnosti in pripravili rezultate, ki bodo podlaga za nadaljnje delo:
Za potrebe sistematičnega vključevanja kompetenc, ki uresničujejo cilje trajnostnega razvoja in podnebne cilje, smo za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) pripravili smernice in strokovne podlage za pripravo celostnega programa ozaveščanja ter vzgoje in izobraževanja o podnebnih spremembah v kontekstu vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (celostni program VITR). Celostni program VITR  je podlaga za delo predvsem vzgojno-izobraževalnih zavodov, vendar tudi drugih razvojnih skupin. Program je operativno izvedljiv in prilagojen različnim ravnem izobraževanja ter vključuje naslednje strokovne podlage:

a) smernice in kriterije, samoevalvacijski vprašalnik in vodnik za VIZ, ki so na poti k uresničevanju VITR – https://cpi.si/wp-content/uploads/2025/02/MPI_e-Vodnik-trajnostne-sole-2.pdf;

b) kompetenčne okvirje s področja trajnostnosti in blaženja podnebnih sprememb in druge podlage za njihovo razumevanje in umeščanje v poklicne standarde in izobraževalne programe:

c) model za načrtovanje ali analizo izdelka oz. storitve z vidika trajnostnosti – https://cpi.si/wp-content/uploads/2024/01/Prirocnik_Na-poti-k-trajnostnim-izdelkom.pdf.

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje