LIFE-IP Care4Climate
V skladu z določbami Uredbe EU št. 1293/2013 o vzpostavitvi programa LIFE1 je Slovenija upravičena
do nepovratnih sredstev za projekte s področij naravo- in okoljevarstva ter preprečevanja in prilagajanja podnebnim spremembam. Evropska komisija je leta 2018 potrdila projekt Spodbujanje zmanjšanja emisij toplogrednih plinov do 2020 s pogledom na 2030 – promocija trajnostne mobilnosti, učinkovite rabe energije, obnovljivih virov energije in v blaženje podnebnih sprememb usmerjene rabe tal z namenom prehoda v nizkoogljično družbo (akronim LIFE-IP Care4Climate).
Obdobje izvajanja projekta:
1. februar 2022 – 1. marec 2024.
Finančna podpora:
Sredstva za izvedbo projekta so načrtovana v Proračunu RS na proračunski
postavki št. 559 Sklad za podnebne spremembe, št. ukrepa v NRP 2550-19-0039 – LIFE
Poskrbimo za podnebje. Vrednost projekta znaša 39.204,00 EUR.
Namen projekta:
Projekt sestavlja tudi akcija C.2.4 Capacity building on low-carbon society concepts in higher education
(Krepitev zmožnosti o nizkoogljičnih družbenih konceptih v višjem in visokem šolstvu). Namen akcije je:
- krepiti prisotnost vsebin, povezanih s podnebnimi spremembami in nizkoogljično družbo v višješolskih in visokošolskih izobraževalnih programih;
- krepiti kompetence, potrebne za prehod v nizkoogljično družbo pri diplomantih višje- in visokošolskih programov v Sloveniji;
- okrepiti povezave med slovenskimi ustanovami višjega in visokega šolstva ter ostalimi deležniki prehoda v nizkoogljično družbo v Sloveniji in Evropi.
Center RS za poklicno izobraževanje bo izvajal projektno nalogo, katere glavni cilj je krepiti prisotnost vsebin, povezanih s podnebnimi spremembami in nizkoogljično družbo v višješolskih strokovnih študijskih programih, in krepiti kompetence, potrebne za prehod v nizkoogljično družbo pri diplomantih višješolskih strokovnih programov.
Splošna cilja projektne naloge sta:
- prenova strokovnih podlag za poklicne standarde iz izbranih strokovnih področij na VI ravni
- zahtevnosti s strokovnimi vsebinami blaženja in prilagajanja na podnebne spremembe in z njimi povezanimi cilji trajnostnega razvoja;
- opolnomočenje deležnikov višješolskega izobraževanja za vključevanje strokovnih vsebin
- blaženja in prilagajanja na podnebne spremembe ter vsebin trajnostnega razvoja v poklicne
- standarde in višješolske izobraževalne programe.
Pričakovani rezultati:
- prenova matrike Ključne kompetence za trajnostni razvoj
- devet modelov umeščanja ključnih kompetenc za trajnostni razvoj v izbrana strokovna področja na VI. ravni zahtevnosti, kjer se bo opredelilo na kakšen način se vključujejo elementi trajnostne kompetence v poklicne standarde na posameznem strokovnem področju ter vključilo ključne vsebine trajnostnega razvoja, značilne za vsakega od devetih glavnih strokovnih področij s specifikami podpodročij
- Priročnik za vključevanje strokovnih vsebin blaženja in prilagajanja na podnebne spremembe ter vsebin trajnostnega razvoja v poklicne standarde in višješolske izobraževalne programe.
Rezultati bodo objavljeni na spletni strani projekta.