Predlog modelov svetovalne dejavnosti v izobraževanju odraslih na srednjih poklicnih in strokovnih šolah
V letu 2024 smo na CPI v sodelovanju z ACS izpeljali dve raziskavi, ki nadgrajujeta naše skupno delo iz leta 2023. Poročilo prinaša rezultate in konkretizirane predloge za izboljšanje svetovalne dejavnosti za odrasle na srednjih poklicnih in strokovnih šolah.
Na podlagi poglobljenih intervjujev s ključnimi deležniki: organizatorji izobraževanja odraslih, na izbranih devetih srednjih šolah oziroma šolskih centrih, šolskimi svetovalnimi delavci in direktorji oziroma ravnatelji, smo razvili dva modela svetovalne podpore za odrasle. V vzorec raziskave smo vključili različne tipe srednjih šol (srednje šole in tudi šolske centre) in različnih velikosti glede vpisanih odraslih udeležencev formalnega izobraževanja. Upoštevali smo tudi finski izobraževalni model, ki uspešno spodbuja vseživljenjsko izobraževanje in individualizirano pomoč tako mladini kot odraslim.
Izvedljivost in ustreznost predlaganih dveh modelov smo preverili v razpravi na fokusni skupini, v katero smo vključili predstavnike resornega ministrstva (MVI), direktorja dveh nacionalnih razvojno-raziskovalnih zavodov (ACS in CPI) ter direktorje/ravnatelje šolskih centrov/srednjih šol. Na vabilo so se odzvali vsi, razen enega predstavnika ministrstva zaradi nujne zadržanosti, s katerim smo intervju opravili naknadno.
Poročilo obsega pet poglavij, v katerih so predstavljeni rezultati intervjujev, finski primer, predlagana modela, ugotovitve fokusne skupine ter predlogi za implementacijo. Ta raziskava predstavlja pomemben korak k boljši integraciji svetovalne dejavnosti v izobraževanju odraslih na srednjih poklicnih in strokovnih šolah.
Vabljeni k branju!
