Kako implementirati individualizacijo na ravni načrtovanja pouka?

Ključni koraki na ravni načrtovanja pouka so:


Ilustracija merilne posode s tremi obrazi smeška: zeleni nasmejani obraz zgoraj, rumeni resni obraz v sredini, rdeči žalostni obraz spodaj.

Standardi znanja

Za ustvarjanje pogojev celostnega učenja dijakov pred načrtovanjem dejavnosti razmislimo in opredelimo optimalno in minimalno znanje pri nekem modulu, ki je nujno za varno opravljanje dela in sledenje pouku.

 

Standarde zapišemo tako, da je razumljivo, kaj želimo dijake naučiti s posamezno dejavnostjo oziroma katere miselne procese, spretnosti in veščine želimo razvijati.

Ilustracija velike in male gobe mušnice. Levo nad mušnicama je rumen pogovorni oblaček.

Ugotavljanje predznanja

Predznanje ugotavljamo, preden začnemo novi učni sklop. Pridobljene informacije uporabimo pri načrtovanju pouka in pripravi diferenciranih učnih dejavnosti. Pri tem upoštevamo tudi interese dijakov.

 

Učni proces, dejavnosti in vsebino čim bolj prilagodimo obstoječemu predznanju dijakov. Tako pomagamo, da uspešneje nadaljujejo učenje.

Ilustracija sive piramide, ki je 'popackana' z rdečimi, rumenimi, zelenimi in temno sivimi lisami različnih velikosti. Na piramidi so še tri rumene žarnice.

Načrtovanje dejavnosti

Individualne učne in druge značilnosti dijakov upoštevamo pri prilagajanju in povezovanju učnih metod, oblik in strategij ter tempa dela, diferenciranju vprašanj, dejavnosti, nalog in pri nudenju ustrezne individualizirane učne podpore.

 

S premišljenim načrtovanjem uspešno pritegnemo in miselno aktiviramo dijake, se približamo njihovim sposobnostim, potrebam in značilnostim, ugotovljenih pri pripravi individualnega načrta izobraževanja.


V procesu načrtovanja dejavnosti razmislimo o didaktičnih rešitvah, ki upoštevajo potrebe dijakov na poti k zastavljenim ciljem. To nam omogoča povezovanje in prilagajanje učnih metod, oblik in strategij, s katerimi omogočamo povezovanje teorije in prakse. Pri načrtovanju dejavnosti lahko izbiramo različno učno okolje (fizično in virtualno).

Nekaj možnosti, ki omogočajo učno individualizacijo in razvoj poklicnih in ključnih kompetenc dijakov:


Namigi za različne dejavnosti.

TI + MIND

Pripomočki za načrtovanje učnega procesa, primeri izvajanja pouka in vprašanja za razmislek ob načrtovanju učnega sklopa z elementi individualizacije.

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje