SAMOEVALVACIJA
Samoevalvacija nam omogoča sistematično zbiranje informacij o načrtovanju in izvajanju pouka ter pripomore k spremljanju napredka dijakov. Na podlagi pridobljenih rezultatov izboljšujemo vse faze izvajanja pouka.
Samoevalvacija nam omogoča sistematično zbiranje informacij o načrtovanju in izvajanju pouka ter pripomore k spremljanju napredka dijakov. Na podlagi pridobljenih rezultatov izboljšujemo vse faze izvajanja pouka.
Ključni koraki na ravni izvajanja samoevalvacije pouka so:
Samoevalvacija učitelja
Učitelj s samoevalvacijo ugotavlja, kako uspešno je njegovo poučevanje in kako se dijaki počutijo v procesu učenja. Smiselno je, da učitelj evalvira svoje delo večkrat med šolskim letom (npr. ob koncu obdelanega učnega sklopa) tako, da spremlja, kako se načrtovane aktivnosti obnesejo v praksi in kako so te vplivale na doseganje učnih ciljev.
Samoevalvacija učiteljevega dela je pomembna faza raziskovanja lastne prakse.
Kolegialno opazovanje in hospitacije
Kolegialne hospitacije so učinkovit način izmenjave izkušenj med pedagoškimi delavci in iskanja možnih izboljšav. Kakovostno izpeljana hospitacija ima jasno postavljene cilje, ki jih dogovorita opazovalec in opazovanec, pripravljen obrazec za zapisovanje opažanj, ki služi za kasnejši razgovor, ki naj bo odkrit in razvojno naravnan.
Ob zaključku kolegialnega opazovanja razmišljamo o morebitnih izboljšavah.
Povratna informacija dijakov
Dijaki so pomembni partnerji in soustvarjalci učnega procesa. Povratne informacije dijakov izhajajo iz individualnih izkušenj z učenjem in doživljanja učnega okolja ter procesa izobraževanja. Dijake postopoma navajamo, da izrazijo svoje mnenje, podajajo povratne informacije ter predloge za izboljšavo učnega procesa.
Povratno informacijo dijakov sproti in premišljeno vključujemo v načrtovanje in izvajanje pouka.
Izkušnje drugih in vprašanja za razmišljanja o našem delu.
Individualni načrt izobraževanja za vsakega dijaka
Časovna fleksibilnost učenja
Podpora učitelja dijaku
Individualizirano poučevanje z vključeno diferenciacijo
Opolnomočeni dijaki
Učenje za razumevanje in reševanje problemov
Pogoste, konstruktivne povratne informacije dijaku
Podpora učenju tudi izven formalnega šolskega okolja
Preverjanje in ocenjevanje kompetenc in dosežkov
Individualizacija v praksi.
Preglejte vprašanja in razmislite, kako in v kolikšni meri upoštevate kriterije in indikatorje individualizacije pri svojem delu.
Kaj pri svojem delu bi lahko izboljšali?
Katere oblike in metode dela boste uporabili za načrtovanje in izvajanje individualizacije?