OCENJEVANJE
OCENJEVANJE znanja služi ugotavljanju, ali so načrtovani standardi znanja doseženi in na kateri ravni.
OCENJEVANJE znanja služi ugotavljanju, ali so načrtovani standardi znanja doseženi in na kateri ravni.
Ključni koraki na ravni ocenjevanja so:
Standardi znanja, načini in kriteriji ocenjevanja
Opredeljeni standardi znanja so učiteljem v pomoč pri preverjanju in ocenjevanju. Dijakom jih predstavimo na razumljiv način. To jim omogoča uravnavanje lastnega učenja.
Standardi znanja so osnova in vodilo za načrtovanje dejavnosti, preverjanje in ocenjevanje znanja.
Preverjanje znanja
Pred ocenjevanjem znanja učitelj s preverjanjem ugotavlja doseganje načrtovanih standardov znanja. S preverjanjem pridobimo informacije o nadaljnji podpori pri učenju oziroma o odpravljanju pomanjkljivosti v znanju posameznega dijaka.
Ocenjevanje znanja
Ocenjevanje izdelka oziroma storitve ter ustno in pisno ocenjevanje znanja načrtujemo na letni ravni. Medtem ko lahko poti do znanja in deloma načine ocenjevanja individualiziramo, pa pri ocenjevanju sledimo standardom znanja, ki so za vse dijake enaki. Pri dijakih s posebnimi potrebami pa v skladu z odločbo prilagajamo način preverjanja in ocenjevanja znanja.
Za uresničevanje načela individualizacije je pomembno, da je ustno in pisno ocenjevanje ter ocenjevanje praktičnega dela:
Načrtovano na letni ravni,
da se v okviru programskih enot obremenitev dijakov enakomerno porazdeli, pa tudi, da učitelj lahko nameni dovolj časa odpravljanju pomanjkljivosti v znanju in utrjevanju.
Izvedeno šele, ko so dijaki že prejeli pomoč za odpravljanje pomanjkljivosti
v znanju, ki smo jih odkrili s spremljavo napredka posameznega dijaka.
Diferencirano:
izkazovanja dijakovih sposobnosti in spretnosti ne presojamo pri vseh predmetih oziroma modulih na enak način, ampak so v ospredju tiste, ki so nujne za kompetentno izkazovanje znanja pri določenem predmetu oziroma modulu.
Individualizirano
z vidika poti do znanja in deloma načinov ocenjevanja. Prilagojene načine ocenjevanja najpogosteje izvajamo pri dijakih s posebnimi potrebami. Pri ocenjevanju sledimo standardom znanja, ki so za vse dijake enaki.
Preglejte gradiva s področja načrtovanja učnega procesa in izvedbenega kurikula.