Aktivnost 1

Razvoj poklicnega izobraževanja in prenova izobraževalnih programov

Aktivnost 1

 

V okviru načrtovanja kompetenc in kvalifikacij za digitalni in zeleni prehod je pomembno opredeliti izzive in možne smeri razvoja PSI na podlagi že izvedenih raziskav in mednarodnih strateških dokumentov. V tej smeri na projektu Modernizacija poteka več dejavnosti, s ciljem natančneje opredeliti in posodobiti celosten pristop priprave izobraževalnih programov, vključiti ključne, zelene in digitalne kompetence v programe srednjega PSI, na podlagi tega pa posodobiti skupaj 25 programov srednjega PSI. Ključni korak v okviru te aktivnosti je zasnova novega dokumenta Izhodišča za pripravo izobraževalnih programov nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja ter programov srednjega strokovnega izobraževanja.

Pod–aktivnosti:

Študija o sistemski ureditvi PSI v izbranih državah EU

V študijo smo želeli pridobiti čim bolj celostni vpogled v sistemske ureditve PSI v izbranih državah (Finska, Danska, Švedska, Estonija, Avstrija, Švica, Nizozemska, Francija, Hrvaška in Portugalska). Prav tako smo si zadali cilj proučiti izzive na področju PSI, s katerimi se v posameznih državah soočajo, in načine njihovega reševanja. Ugotovitve smo umestili v kontekst razmisleka o izzivih na področju PSI v Sloveniji in jih upoštevali pri iskanju sistemskih rešitev. Izkušnje izbranih držav s soočanjem z izzivi na področju PSI predstavljajo pomembno podporo prenovi Izhodišč za pripravo izobraževalnih programov nižjega in srednjega poklicnega ter programov srednjega strokovnega izobraževanja v Sloveniji. Rezultat študije je predstavljen v sinteznem poročilu »Sistemske ureditve v izbranih EU državah in izzivi sodobnega PSI v Sloveniji«, v prilogah pa so pregledna poročila o sistemu PSI v posameznih izbranih državah.

Pilotna študija na dveh izbranih strokovnih področjih

Namen študije je zbrati podatke o trenutnih potrebah po poklicih v izbranih sektorjih (oblikovanje in kulturno kreativni sektor ter sektor kmetijstvo, hortikultura) ter identificirati spretnosti, znanje in kompetence, ki so zahtevane v tem sektorju. Prav tako želimo opredeliti vrzeli v poklicnih standardih, ki so podlaga kvalifikacijam. Na podlagi zbranih podatkov bomo oblikovali priporočila za izboljšanje izobraževalnih programov, usposabljanj in nacionalnih poklicnih kvalifikacij (NPK). Nadalje želimo tudi ugotoviti kakšne so potrebe gospodarstva in razvojni trendi za naslednjih 5 do 10 let ter identificirati potrebe po morebitnih novih kvalifikacijah in izobraževalnih programih v sektorjih.

Okvir ključnih kompetenc v programih srednjega PSI

Namen pod–aktivnosti je razviti metodologijo za umeščanje izbranih ključnih kompetenc v izobraževalne programe srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki bo namenjena sodelujočim pri prenovi izobraževalnih programov in pedagoškim delavcem, ki bodo sodelovali pri njihovem udejanjanju. Rezultat priprave okvira ključnih kompetenc je predstavljen v poročilu »Koncept vključevanja ključnih kompetenc v izobraževalne programe srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja«.

  • Koncept vključevanja ključnih kompetenc v izobraževalne programe srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja, poročilo o načinu vključevanja ključnih kompetenc v izobraževalne programe.
Prenova 25 programov srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja

S prenovo izobraževalnih programov naslavljamo izzive in možne smeri razvoja PSI. Namen aktivnosti je posodobitev pristopa načrtovanja in priprave izobraževalnih programov, vključno z vključevanjem zelenih, digitalnih in drugih ključnih kompetenc. Rezultat aktivnosti je priprava strokovnih gradiv in strokovne razprave, ki služijo kot podlage za pripravo izobraževalnih programov.

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje