Aktivnost 3
Vajeništvo in praktično usposabljanje v podjetjih
Namen aktivnosti je ugotoviti ustreznost obstoječe ureditve vajeništva in preučiti, ali in pod kakšnimi pogoji, je mogoče izvajati vajeništvo v srednjem in višjem strokovnem izobraževanju ter v izobraževanju odraslih. Poleg tega bomo raziskali, kateri mehanizmi lahko prispevajo h kakovostnemu in tesnejšemu povezovanju šol in podjetij. V ta namen bomo izvedli evalvacijo verifikacije učnih mest, evalvacijo programa in gradiva za pedagoško-andragoško usposabljanje mentorjev, razvili program nadaljnjega usposabljanja mentorjev in podpirali vse deležnike, ki so vključeni v načrtovanje in izvedbo usposabljanja v podjetjih. Dejavni bomo tudi na promocijskih dogodkih, kot sta Informativa in MOS.
Pod–aktivnosti:
Evalvacija obstoječega sistema vajeništva
V Evalvaciji poskusnega uvajanja vajeništva opravljeni leta 2021, se je kot ključni izziv izkazalo socialno partnerstvo, zato smo se v Evalvaciji obstoječega sistema vajeništva, v letu 2023 osredotočili na preučevanje značilnosti, prednosti in slabosti socialnega partnerstva v Sloveniji ter na kakovost socialnega dialoga. V tem kontekstu smo dali vsem deležnikom pri izvajanju vajeništva možnost, da predstavijo svoje poglede na obstoječo ureditev vajeništva ter predlagajo predloge za izboljšave. Rezultati evalvacije so predstavljeni v sinteznem poročilu »Udejanjanje socialnega partnerstva«, v prilogah pa so posamezni podatki predstavljeni še bolj podrobno.
Študija izvedljivosti uvajanja vajeništva v srednjem in višjem strokovnem izobraževanju ter v izobraževanju odraslih
V okviru študije bomo raziskali, ali obstajajo potrebe in možnosti za izvajanje vajeništva v srednjem in višjem strokovnem izobraževanju ter v izobraževanju odraslih. V ta namen bomo analizirali obstoječe dokumente in že izvedene raziskave na tem področju, izvedli anketiranje podjetij in poklicnih in strokovnih šol ter izvedli fokusni skupini s socialnimi partnerji, predstavniki višjih strokovnih šol in predstavniki izobraževanja odraslih.
Evalvacija verifikacije učnih mest in priprava predloga posodobljenega modela verifikacije učnih
Najprej bomo zbrali gradivo in rezultate vseh do sedaj opravljenih raziskav na temo verifikacije učnih mest. Na osnovi teh ugotovitev bomo skupaj s socialnimi partnerji opredelili kriterije za evalvacijo obstoječega sistema verifikacije. Rezultat dela bo pregledno poročilo in predlog posodobljenega modela verifikacije učnih mest.
Model usposabljanja mentorjev, podpornih gradiv za izvajanje PUD/PRI ter podpora izvajalcem
Leta 2020 smo na CPI prenovili program za pedagoško-andragoško usposabljanje mentorjev in pripravili podporno gradivo za izvajalce programa. Z evalvacijo smo ugotavljali ustreznost in aktualnost prenovljenega programa in podpornega gradiva.
- Sintezno poročilo o evalvaciji prenovljenega programa in podpornega gradiva za pedagoško – andragoško usposabljanja mentorjev
- Priloga 1: Delno poročilo o rezultatih anketiranja izvajalcev prenovljenega programa za pedagoško – andragoško usposabljanje mentorjev
- Priloga 2: Delno poročilo o rezultatih anketiranja udeležencev pedagoško – andragoškega usposabljanja mentorjev
- Priloga 3: Delno poročilo o analizi zaključnih nalog
- Priloga 4: Delno poročilo o rezultatih fokusnih skupin z izvajalci prenovljenega programa za pedagoško – andragoško usposabljanje mentorjev
Na osnovi evalvacije bomo posodobili Podporno gradivo za izvajalce pedagoško-andragoško usposabljanje mentorjev in pripravili predlog posodobljenih navodil za izdelavo zaključne naloge. Do konca projekta bomo posodobljeno gradivo in navodila za zaključno nalogo testirali: izvajanje usposabljanja za mentorje, razgovori z delodajalci, obiski podjetij. Končni cilj je izdelati model načrtovanja in izvedbe usposabljanja v podjetjih, ki bo v podporo tako učiteljem v poklicnih in strokovnih šolah kot mentorjem in drugemu osebju v podjetjih.
V okviru nadaljnjega usposabljanja mentorjev v podjetjih bomo pripravili program in spremno gradivo na temo dela z dijaki s posebnimi potrebami.