Aktivnost 2
Kakovost načrtovanja in izvedbe programov srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja na ravni izvajalcev
Namen aktivnosti je oblikovanje modela učenja in poučevanja v sodobni poklicni šoli in priprava podlag za pedagoško delo učiteljev ter drugih strokovnih delavcev za kakovostno načrtovanje in izvajanje kurikula na šolski ravni. Prvi cilj bo oblikovanje modela učenja, ki bo temeljil na načrtovanju kurikula na šolski ravni in bo vključeval smernice za načrtovanje in izvajanje izvedbenega kurikula (vključili bomo smernice za načrtovanje in izvajanje odprtega kurikula, pripravili nabor didaktičnih pristopov in razvili smernice za ocenjevanje in preverjanje znanja ter zaključevanje izobraževanja). Drugi cilj bo vzpostavitev kompetenčnega okvirja in sistema usposabljanja strokovnih in vodstvenih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Načrtovanje kurikula na šolski ravni
Najprej smo opravili Analizo odprtega kurikula, kjer smo s sekundarno kvantitativno analizo podatkov in kvalitativno analizo intervjujev, izvedenih na izbranih šolah, analizirali zaključke evalvacij in preverjali učinkovitost in uveljavljenost že uvedenih pristopov za razvoj odprtega kurikula.
Na podlagi analize odprtega kurikula in izvedene strokovne razprave o opredelitvi odprtega kurikula v poklicnem in srednjem strokovnem izobraževanju bomo posodobili Priporočila za načrtovanje in izvedbo odprtega kurikula v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Na podlagi pregleda obstoječih strokovnih podlag, sodobnih kurikularnih teorij, evalvacij, koncepta vključevanja ključnih kompetenc in z upoštevanjem kazalnikov kakovosti bomo posodobili Smernice za načrtovanje kurikula na šolski ravni.
- Analiza odprtega kurikula, poročilo o opravljenih evalvacijah odprtega kurikula.
- Priporočila za načrtovanje in izvedbo odprtega kurikula v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja, usmeritve za delo šol.
- Smernice za načrtovanje kurikula na šolski ravni, usmeritve za delo šol.
Didaktično-metodični pristopi
Pripravili bomo nabor didaktično-metodičnih pristopov, ki podpirajo razvoj poklicnih in ključnih kompetenc, inkluzijo, individualizacijo in diferenciacijo pouka.
Razvoj in dvig kakovosti preverjanja in ocenjevanja znanja ter zaključevanja izobraževanja
V Podpornem gradivu za preverjanje in ocenjevanje znanja v PSI bomo predstavili predvsem tista področja preverjanja in ocenjevanja znanja, ki so ključna oziroma značilna za področje srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja in bodo kot končno gradivo v pomoč učiteljem, pa tudi drugim izvajalcem srednjega poklicnega izobraževanja.
Na podlagi Podpornega gradiva bomo pripravili Smernice za kompetenčno naravnano ocenjevanje PSI. Namen gradiva bo prikaz povezave med kompetenčnim načrtovanjem in izvajanjem pouka ter uporaba ustreznih oblik ocenjevanja.
Posodobili bomo Priporočila za načrtovanje in izvedbo 2. in 4. predmeta poklicne mature in Priporočila za načrtovanje in izvedbo Zaključnega izpita iz izdelka oziroma storitve in zagovora.
Kompetenčni okvir in sistem usposabljanja v podporo profesionalnemu razvoju pedagoških delavcev
Oblikovali bomo kompetenčni okvir in sistem usposabljanja v podporo profesionalnemu razvoju pedagoških delavcev.
Kompetenčni okvir bo temeljil na pregledu tuje in domače strokovne literature. Naslavljal bo vlogo ter odgovornost strokovnih in vodstvenih delavcev za njihov profesionalni razvoj in opredeljeval katere so tiste kompetence, ki so nujno potrebne za kakovostno načrtovanje, izvajanje in ocenjevanje znanja v sodobni poklicni šoli.
Razvili bomo sistem usposabljanj, ki bo temeljil na didaktičnem modelu učenja in poučevanja ter opredeljenih kompetencah, ki jih potrebujejo učitelji in drugi strokovni delavci za kakovostno načrtovanje, izvajanje in ocenjevanje v sodobni poklicni šoli. Končen rezultat bo razvit Priročnik za usposabljanje pedagoških delavcev s primeri praks za načrtovanje in izvajanje izobraževalnih programov z vidika fleksibilizacije, individualizacije in digitalizacije.