Prenova poklicnega izobraževanja v letih 2016–2021
S projektom se želi doseči večjo praktično usposobljenost udeležencev na trgu dela, odpraviti neskladje med doseženimi poklicnimi kompetencami posameznika in potrebami delodajalca ter zagotoviti hitrejšo prehodnost udeležencev izobraževanja v sfero dela.
Namen operacije je razvoj modelov praktičnega usposabljanja, ki bodo prilagojeni razmeram in potrebam v Sloveniji in se bodo izvajali v tesnem sodelovanju s socialnimi partnerji in podjetji. Operacija pokriva dva velika vsebinska sklopa in sicer:
- modele individualizacije in
- vajeništvo.
Cilji operacije:
- razvoj in pilotna vpeljava dveh novih modelov srednjega poklicnega izobraževanja (poleg šolskega modela izvajanja srednjega poklicnega izobraževanja s povečanim številom tednov praktičnega usposabljanja z delom bo razvit tudi model vajeništva z vsemi elementi);
- razviti sodobno obliko poklicnega izobraževanja, ki bo odgovarjala na potrebe trga dela in bo pomembno prispevala k večji konkurenčnosti slovenskega gospodarstva;
- dopolnitev obstoječih izobraževalnih programov ter razvoj novih izobraževalnih programov in katalogov za praktično izobraževanje;
- priprava ustreznih kurikularnih dokumentov, še posebej katalogov za praktično usposabljanje v podjetjih;
- s podjetji in institucijami vključenimi v SRIP (Strateško razvojno inovacijsko partnerstvo) in KOC (Kompetenčni centri za razvoj kadrov) za področja, ki jih opredeljuje Slovenska Strategija pametne specializacije – S4, pripraviti ustrezno strategijo in akcijski načrt uvajanja obeh modelov poklicnega izobraževanja
Pričakovani rezultati:
- število prenovljenih oziroma novih izobraževalnih programov (kazalnik učinka v izvajanju operacije – 30 do konca leta 2021);
- vzpostavljen register učnih mest (specifični kazalnik rezultata – 90 % do konca projekta);
- delež implementiranih od pripravljenih programov (vsak prenovljen ali novo nastali izobraževalni program, ki se izvede – ki ga MIZŠ objavi v Razpisu za vpis v srednje šole in dijaške domove);
- število usposobljenih strokovnih delavcev na zbornicah, v javnih zavodih, sindikatih in šolah za izvajanje obeh modelov;
- izdelane metodologije za pripravo izobraževalnih programov, katalogov za praktično usposabljanje, izpitnega kataloga;
- priporočila za ocenjevanje, zaključevanje, za pripravo šolskih izvedbenih kurikulov ter izdelani priročniki;
- usposabljanja za mentorje, svetovalce na zbornicah, ravnatelje, organizatorje praktičnega usposabljanja;
- vmesna in končna poročila ter evalvacije (strokovna gradiva)
- vzpostavljena spletna stran (nadgrajena spletna stran v podporo individualizaciji)
Obdobje izvajanja projekta:
01.11.2016 – 31.10.2021
Finančna podpora
Predvidena vrednost celotne operacije in zaprošenih sredstev je: 1.706.127,45 EUR, in sicer:
- iz sredstev Evropskega socialnega sklada (ESS): 1.364.901,93 EUR;
- iz sredstev slovenske udeležbe: 341.225,50 EUR.
Sredstva so administrativno razdeljena na po regijah na sledeči način:
- Vzhodna Slovenija: 1.074.860,29 EUR;
- Zahodna Slovenija: 631.267,16 EUR.
Rezultati projekta:
- število prenovljenih oziroma novih izobraževalnih programov
- vzpostavljen register učnih mest
- delež implementiranih od pripravljenih programov
- število usposobljenih strokovnih delavcev na zbornicah, v javnih zavodih, sindikatih in šolah za izvajanje obeh modelov