"Primanjkljaje bi dijaki lahko nadoknadili na poletnih taborih"
Zaključek šolskega leta 2020/2021 je za nekatere dijake tudi zaključek srednješolskega izobraževanja. Njihovo izobraževanje je v zadnjih dveh letih zaradi epidemije večji del potekalo na daljavo. Na nekaterih področjih bodo zato imeli nekoliko manj poklicnih znanj, kakšen pa je ta primanjkljaj pa je nemogoče enoznačno sklepati na celotno generacijo.
Na CPI smo skušali zbrati relevantne informacije o izvajanju praktičnega izobraževanja za vsak program posebej, tako za zaključne kot za nižje letnike. Zanimalo nas je, v kolikšnem obsegu so bili dijaki vključeni v praktični pouk na šoli in praktično usposabljanje pri delodajalcih. Ugotovili smo precejšnje razlike med posameznimi izobraževalnimi programi, pa tudi med regijami, šolami in celo razredi znotraj šole. Izvajanje praktičnega pouka in PUD je bilo v veliki meri odvisno tudi od tega, v katerem obdobju šolskega leta je bilo načrtovano.
Glede na nastale razlike je nemogoče predvideti enotne rešitve in ukrepe, ki bi veljali za vse dijake zaključnih letnikov. Potrebno je ciljno ukrepanje in prilagoditve rešitev glede na skupne značilnosti določenega programa/skupine dijakov.
Med predlaganimi rešitvami, o katerih smo na CPI razpravljali in jih posredovali Strokovnemu svetu za poklicno izobraževanje, je bilo tudi izvajanje poletnih taborov, na katerih bi se dijaki učili poklicnih spretnosti in veščin na prijeten in zabaven način. Pomembna pri izvajanju taborov je tudi socializacija mladostnikov, ki so jo epidemiološke razmere močno načele.
Celoten razmislek o tej temi si lahko preberete v intervjuju mag. Janeza Damjana, direktorja CPI, objavljenem v Dnevniku, 5-6-2021.