Potrebujemo v Sloveniji novo reformo sistema vzgoje in izobraževanja?
V četrtek 23. marca 2023 je v Cankarjevem domu v organizaciji Zveze društev pedagoških delavcev Slovenije potekal strokovni posvet z naslovom »Potrebujemo v Sloveniji novo reformo sistema vzgoje in izobraževanja?«. Na posvetu je s svojimi prispevki sodelovalo več strokovnjakov, ki so se s svojega vidika opredelili od potrebnosti nove šolske reforme oziroma so opozarjali na kaj pri reformi ne smemo pozabiti.
Program si lahko ogledate na spletni strani Zveze društev pedagoških delavcev Slovenije.
V popoldanskem delu je potekala okrogla miza »(Pre)mislimo prenovo«, kjer so organizatorji za eno mizo povabi ključne deležnike prenove.
Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda je mnenja, da je trenutno preveč osredotočenosti posamezni predmet, premalo povezovanja in osmišljenja znanja. Vzgoja pa je vsaj toliko, če ne bolj pomembna od izobraževanja.
Dekan Pedagoške fakultete v Ljubljani UL in vodja delovne skupine za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja (NPVI) pri MVI, dr. Janez Vogrinc je izpostavil, da je nerealno vnaprej pripraviti natančno časovnico NPVI, ampak moramo slediti spremembam, ki se dogajajo na področju vzgoje in izobraževanja in jih upoštevati pri njeni pripravi. Ključno je, da so vsi deležniki seznanjeni z vsemi sočasnimi procesi, ki odvijajo na tem področju. Vzgoja in izobraževanje je živ proces, upoštevajoč to, se oblikuje program NPVI.
Direktor zavoda za šolstvo dr. Viko Logaj je podal dejstvo, da je učni načrt en del, ki tvori celoto pri delu z učenci. Analiza učnih načrtov se je začela štiri leta nazaj in ji bo, glede na izsledke, sledila prenova.
Direktor CPI mag. Janez Damjan je podal podatke, da je bil sistem poklicnega in strokovnega izobraževanja pripravljen v devetdesetih letih, ko se je vpisovala 30.000 dijakov in je v veljavi še danes, ko se vpisuje precej manj dijakov (20.000). Generacija pa se ni prestrukturirala samo številčno, temveč tudi umsko.
Direktorica Andragoške zavoda Slovenije dr. Nataša Potočnik je poudarila, da je izobraževanje za pridobitev izobraževanja ključna prioriteta in zato odrasli pri prenovi sistema ne smejo biti pozabljeni. Odrasle je potrebno spodbujati k izobrazbi in posledično pomisliti na njih pri prenovi vseh procesov.
Direktorico ŠC Ljubljana Nives Počkar je zanimalo, kje jih vidijo drugi in kje so zainteresirano vodstveni delavci in kako to kažejo. Pri prenovi poklicnega in strokovnega izobraževanja že sodelujejo in bi si (najbrž) tega želeli tudi drugod.