Poročilo o evalvaciji PUD v šolskem letu 2019-2020
Praktično usposabljanje z delom (v nadaljevanju PUD) je pomemben sestavni del vsakega izobraževalnega programa v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Poleg znanj, veščin in spretnosti, ki jih dijaki pridobivajo v realnem delovnem okolju, ima PUD za dijake pomembno vlogo pri:
- socializaciji v delovnem okolju,
- spoznavanju dinamike realnega delovnega procesa,
- prevzemanju skupne odgovornosti za kakovost opravljenega dela.
Glede na navedena izhodišča nas je v raziskavi predvsem zanimalo, kako je potekala izvedba PUD v šolskem letu 2019/2020, še posebej v času ukrepov za zajezitev pandemije COVID-19, ko so bile šole zaprte, prav tako pa niso delovala podjetja, delavnice, servisi, ipd., kjer se za dijake in dijakinje izvaja praktično usposabljanje z delom.
Glavni rezultati evalvacije:
- V 70 % oddelkov (N=474) srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja je bilo PUD realizirano v celoti ali večinoma.
- V 78 % oddelkih (N=109) so bili dijaki v času pandemije namesto v PUD, vključeni v izobraževanje na daljavo in sicer v izvajanje splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov ter v prilagojeno izvajanje PUD, to je: izdelava projektnih nalog, izdelava izdelkov, dopolnjevanje dnevnikov in delovne dokumentacije ipd.
- 80 % razrednikov je povedalo, da so bili v času rahljanja ukrepov vsi oz. večina dijakov napoteni na PUD. Glavna razloga, da šole dijakov niso napotile na PUD, sta bila zaprtje podjetij ali priznavanje PUD.
Podrobnejši vpogled v raziskavo najdete v poročilu.