CEDEFOP-ov tematski povzetek: Spreminjanje našega pogleda na učenje
Spodbujanje učenja na delovnem mestu, je že kar nekaj časa pomembna usmeritev Evrope. S tem se Evropejcem zagotovi znanja in spretnosti, ki jih bodo potrebovali v prihodnjih letih na delovnih mestih. Izpolnjevanje potreb po znanjih in spretnostih je že dolgo na agendi delodajalcev in oblikovalcev politik, vse bolj pa se izraža potreba po vlaganju v ljudi na bolj celovit način, ker je s krepitvijo evropskega gospodarstva med drugim tudi vse večja potreba po kvalificiranih delavcih.
Cedefop in Eurofound sta v svoji četrti Evropski raziskavi o podjetjih, izvedeni v letu 2019, preučevala, kako lahko obsežnejši ukrepi na delovnem mestu, usmerjeni k zaposlenim, vključno z razvojem znanj in spretnosti, spodbujajo motivacijo, samostojnost in dobro počutje ter modernizacijo podjetij. Novembra 2020 so izvedli nadaljnjo raziskavo, kjer so analizirali, kako se evropska podjetja spopadajo s krizo, ki je nastala kot posledica pandemije covid-19 ter njihov odziv.
Rezultati obeh raziskav so odraz trenutnih sprememb glede potreb po znanjih in spretnostih, organizaciji dela in spremenjenih pristopov evropskih delodajalcev k usposabljanju. Nova perspektiva, ki sta jo prevzela Cedefop in Eurofound, se osredotoča na način pridobitve znanj in spretnosti (vključno z okolji, v katerih se to dogaja) in ne na to, katera znanja in spretnosti so potrebne in pridobljene.
Celotno poročilo si lahko preberete na CEDEFOP-ovi spletni strani.
Na spletni strani koordinacijske točke ReferNet, pa si lahko ogeldate tudi ostale tematske povzetke.