9. konferenca ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov v Republiki Sloveniji
Konferenca je potekala v petek, 25. avgusta 2023, v Kongresnem centru na Brdu pri Kranju. Na njej so bile predstavljene novosti v vzgoji in izobraževanju, ključne za uspešno pedagoško vodenje v šolskem letu 2023/2024, in izhodišča za načrtovanje dela na posameznih ravneh izobraževanja (vrtec, osnovna in srednja šola).
Osrednji del je bil namenjen razmisleku o vlogi ravnateljic/ravnateljev pri vodenju in podpori strokovnih delavcev za kakovostno učenje in poučevanje.
Z vsebino konference so želeli izpostaviti tri področja, in sicer:
- pogled v kakovost šole s pomočjo razvitih kazalnikov in standardov (odnosni in vrednotni del),
- senzibilizacijo in porazdelitev odgovornosti (učitelj in drugi strokovni delavec, razrednik, ravnatelj) ter
- notranjo dinamiko med različnimi strokovnimi delavci v vzgojno-izobraževalnem zavodu.
Saša Grašič, NRP EQAVET – Center RS za poklicno izobraževanje je v sodelovanju s Simono Črep iz Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije na konferenci izvedla delavnico z naslovom: ˝Vključenost vseh zaposlenih, dijakov in staršev v zagotavljanje in razvoj kakovosti šole, s poudarkom na razvoju varnega in spodbudnega učnega okolja˝.
V prvem delu delavnice sta predstavili model vključenosti vseh strokovnih sodelavcev v zagotavljanje kakovosti in soustvarjanje razvoja šole. Predstavili sta primer šole, ki ustvarjalni potencial zaposlenih udejanja z vzpostavitvijo 8 neformalnih razvojnih timov, pri čemer je vsak strokovni delavec vključen v vsaj 1 razvojni tim.
V drugem delu delavnice sta se skozi isti primer šole osredotočili na delo razvojnega tima za šolsko klimo in kulturo, svetovalne službe ter celotnega učiteljskega zbora v smeri stalnega zagotavljanja in razvoja varnega in spodbudnega učnega okolja, s poudarkom na usklajenem delovanju vzgojnih strategij.
Pri udeležencih delavnice sta želeli spodbuditi refleksijo o učinkovitih strategijah in pristopih za vzpostavitev in stalno zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja s poudarkom na usklajenem vzgojnem delovanju ter sistematičnem vključevanju učiteljev, dijakov in staršev v razvoj šole na tem področju.