Povezovanje sfere dela in šolstva
Praktično izpopolnjevanje učiteljev v delovnem procesu (PIU DP)

- Objavljeno
- avgust 2010
- Avtor(ji)
- Anica Justinek, Anton Žnidar
- Področje
- poklicno in strokovno izobraževanje
- Uporaba
- za učitelje v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja
- Ključne besede
- sodelovanje med šolo in podjetjem, učitelj, mentor, podjetje, povezovanje teorije in prakse, socialno partnerstvo
Nova šolska zakonodaja poklicnega in strokovnega šolstva poudarja socialno partnerstvo, ki temelji na večjem sodelovanju med gospodarstvom in šolami. Šole želijo prisluhniti potrebam gospodarstva, želijo poznati tok razvoja in novosti v gospodarstvu, vse nastale spremembe vnesti v kurikul, ustrezno usposobiti dijake, da lahko takoj po končanem šolanju nastopijo z delom. Nerealno bi bilo pričakovati, da bo gospodarstvo, obremenjeno z reševanjem svojih težav v času recesije, zmožno storiti pomembne korake v smeri povezovanja. Lahko pa to storijo šole. Učitelji, ki poučujejo na poklicnih in strokovnih šolah, in predavatelji na višjih strokovnih šolah želijo svoje teoretično znanje umestiti v stvarni svet. S svojo vključitvijo v delovni proces želijo podrobneje spoznati posamezne poklice, tehnologijo, materiale in proizvode ter hkrati navezati tesnejše stike med podjetji in šolami. Pobuda za praktično izpopolnjevanje učiteljev v delovnem procesu je bila pri nas dana leta 2008 na Posvetu o praktičnem izobraževanju, leta 2009 pa se je pod vodstvom Centra RS za poklicno izobraževanje dokončno izoblikovala ekipa, sestavljena iz organizatorjev praktičnega izobraževanja tistih šol, ki so bile povabljene k sodelovanju in v katerih je projekt pridobil vsestransko podporo. Ekipa je zadane naloge uspešno realizirala, več o projektu in rezultatih pa lahko preberete v pričujoči knjižici Povezovanje sfere dela in šolstva.