Povezovanje sfere dela in šolstva
Praktično izpopolnjevanje učiteljev v delovnem procesu (PIU DP)

- Objavljeno
- avgust 2010
- Avtor(ji)
- Anica Justinek, Anton Žnidar
- Področje
- poklicno in strokovno izobraževanje
- Uporaba
- za učitelje v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja
- Ključne besede
- sodelovanje med šolo in podjetjem, učitelj, mentor, podjetje, povezovanje teorije in prakse, socialno partnerstvo
Opis: Nova šolska zakonodaja poklicnega in strokovnega šolstva poudarja socialno partnerstvo, ki temelji na večjem sodelovanju med gospodarstvom in šolami. Šole želijo prisluhniti potrebam gospodarstva, želijo poznati tok razvoja in novosti v gospodarstvu, vse nastale spremembe vnesti v kurikul, ustrezno usposobiti dijake, da lahko takoj po končanem šolanju nastopijo z delom. Nerealno bi bilo pričakovati, da bo gospodarstvo, obremenjeno z reševanjem svojih težav v času recesije, zmožno storiti pomembne korake v smeri povezovanja. Lahko pa to storijo šole. Učitelji, ki poučujejo na poklicnih in strokovnih šolah, in predavatelji na višjih strokovnih šolah želijo svoje teoretično znanje umestiti v stvarni svet. S svojo vključitvijo v delovni proces želijo podrobneje spoznati posamezne poklice, tehnologijo, materiale in proizvode ter hkrati navezati tesnejše stike med podjetji in šolami. Pobuda za praktično izpopolnjevanje učiteljev v delovnem procesu je bila pri nas dana leta 2008 na Posvetu o praktičnem izobraževanju, leta 2009 pa se je pod vodstvom Centra RS za poklicno izobraževanje dokončno izoblikovala ekipa, sestavljena iz organizatorjev praktičnega izobraževanja tistih šol, ki so bile povabljene k sodelovanju in v katerih je projekt pridobil vsestransko podporo. Ekipa je zadane naloge uspešno realizirala, več o projektu in rezultatih pa lahko preberete v pričujoči knjižici Povezovanje sfere dela in šolstva.