Metodologija spremljanja in preprečevanja zgodnjega opuščanja izobraževanja in usposabljanja
- Objavljeno
- januar 2019
- Avtor(ji)
- Simona Knavs, Barbara Bauman, Amela Sambolić Beganović, Tanja Bezić, Tomaž Kranjc, Tamara Malešević
- Področje
- Zgodnje opuščanje izobraževanja in usposabljanja, Ranljive skupine
- Uporaba
- Strokovna javnost na področju srednješolskega izobraževanja, odločevalci, vodstvo šole, razrednik, svetovalni delavec, raziskovalci
- Ključne besede
- Zgodnje opuščanje izobraževanja in usposabljanja, ZOIU, šolski osip, CEUVIZ, metodologija, spremljanje, preprečevanje, ranljive skupine
Opis: Čeprav ima Slovenija enega najnižjih deležev zgodnjega opuščanja izobraževanja in usposabljanja (ZOIU) v Evropi, je pomembno vedeti, da podatek sloni na vzorčnem spremljanju, hkrati pa izključuje tiste mlade med 18. in 24. letom starosti, ki se neformalno izobražujejo. Ob vzpostavitvi CEUVIZ (Centralne evidence udeležencev vzgoje in izobraževanja) leta 2011 imamo možnost spremljati pojav ZOIU na ravni populacije. V publikaciji smo predstavili predlog metodologije spremljanja in razvoja na ravni sistema in institucij. Dopolnjujejo jo viri, ki jih šole lahko uporabijo tako v fazi preprečevanja kot v fazi konkretne pomoči. Publikacijo je pripravila medinstitucionalna delovna skupina sodelavcev Centra RS za poklicno izobraževanje in Zavoda RS za šolstvo.